POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki, na jakich odbywa się Konkurs Filmowy pod nazwą  „DŹWIĘKI NATURY W WIOSENNYM KRAJOBRAZIE”.
  2. Organizatorem Konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 3 w Chodzieży.
  3. Uczestnikami Konkursu mogą być uczniowie klas IV-VIII.
  4. Konkurs będzie trwał od dnia 14 kwietnia 2025r. do dnia 7 maja 2025r.
  5. Konkurs polega na nagraniu krótkiego filmu, który powinien pokazywać „śpiewające” oznaki wiosny, np. ptaki, szum drzew.

 

  CELE

  1. Zachęcenie uczestników Konkursu do aktywności twórczej przy wykorzystaniu urządzeń multimedialnych.
  2. Promocji młodych talentów.

 

WYMOGI FORMY FILMOWEJ

  1. Film musi dotyczyć tematyki konkursu, określonej w § 1. Regulaminu.
  2. Film ma być oryginalny, nie może być kopą innego nagrania.
  3. Film musi być wykonany osobiście, nie może naruszać praw osób trzecich.
  4. Film powinien być dostarczony do organizatorów (p. Małgorzaty Balickiej).
  5. Film powinien trwać od 1 do 6 minut.
  6. Filmik można nagrać np. smartfonem.
  7. Film nagrywamy indywidualnie lub w parach.

 

OCENA FILMÓW

  1. Laureaci Konkursu zostaną wyłonieni w drodze oceny Jury Konkursu powołanego przez Organizatora.
  2. Jury Konkursu dokonuje oceny formalnej i merytorycznej filmu.
  3. Członkowie Jury przy ocenie filmów wezmą pod uwagę następujące kryteria:
  1.         a) zgodność filmu z tematyką Konkursu,
              b) oryginalność podejścia do tematu i pomysł uczestnika,
              c) wartość artystyczną,
              d) wartość techniczną.
  1. Jury Konkursu dokona ocena filmów oraz rozstrzygnięcia Konkursu nie później niż do dnia 9 maja 2025r.
  2. Wyniki Konkursu będą dostępne  na stronie szkoły  od dnia 9 maja 2025r.

 

NAGRODY

  1. Twórcy najciekawszych filmów otrzymają upominki, a ich dzieła zostaną opublikowane na stronie szkoły.
  2. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają uwagi pozytywne (10 pkt).

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem przez uczestników zgody na publikację ich dzieł na stronie szkoły. 

 

 

Dzień Ziemi co roku obchodzony jest pod innym hasłem przewodnim. W 2025 motywem przewodnim Dnia Ziemi jest hasło: „Zainwestuj w naszą planetę”. Nazwa ta przypomina, iż wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za naszą planetę oraz że zwykłe, codzienne czynności mogą przeciwdziałać zmianom klimatu.

Tematem konkursu jest ochrona Ziemi przedstawiona w formie plakatu w formacie A3

  1. Organizator: Świetlica Szkolna w Szkole Podstawowej nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich w Chodzieży.
  2. Do udziału w konkursie zapraszamy dzieci z klas I –III uczęszczające na świetlicę szkolną.
  3. Cele konkursu:
  • świętowanie Dnia Ziemi
  • rozwijanie wśród dzieci zainteresowań plastycznych i kreatywności
  • uwrażliwianie dzieci na zagrożenia i potrzeby naszej planety
  • podejmowanie działań mających na celu przeciwdziałanie wszelkim zagrożeniom naszej planety
  1. Warunki uczestnictwa:
  • uczestnicy konkursu przygotowują prace plastyczne w formacie A3 przy zastosowaniu dowolnej techniki plastycznej (rysunek, malarstwo, kolaż, grafika komputerowa, techniki mieszane)
  • plakat musi być wykonany samodzielnie
  • zgłoszenie pracy do konkursu jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na jej publikację (internet, wystawa) w celu promowania konkursu
  • organizator nie zwraca prac
  • udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją regulaminu
  • każda praca powinna być podpisana: imię i nazwisko, klasa
  • uczestnicy konkursu, których prace zostaną nagrodzone i wyróżnione otrzymają dyplomy i nagrody
  1. Terminarz:
  • prace na konkurs należy przynieść do dnia 14 kwietnia, do Pani Katarzyny Gról

 

 

Konkurs plastyczny realizowany w ramach projektu „O krok do Korei” .

Zadaniem uczniów jest wykonanie w dowolnej technice plastycznej wachlarza.

 

 

Cele konkursu:

Rozwijanie zainteresowań kulturą Wschodu i zdolności plastycznych uczniów.

≈ Wzbogacanie doświadczeń dzieci – poznawanie nowych form i technik plastycznych.

≈ Motywowanie do samodzielnych rozwiązań twórczych.

≈ Rozwijanie twórczej wyobraźni i wrażliwości estetycznej.

≈ Rozwijanie umiejętności korelowania plastyki z muzyką.

 

Zasady konkursu:

v Tematyka prac: motywem przewodnim prac są tradycyjne koreańskie wachlarze.

  • Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I-VIII.
  • Format: bez ograniczeń.
  • Technika pracy dowolna.
  • Prace powinny być podpisane z tyłu: imię, nazwisko ucznia oraz klasa.
  • Termin składania prac: 30.04.2025r. Prace przekazujemy wychowawcom kl.1 lub organizatorowi konkursu Małgorzacie Jaroszyk do sali nr 41.

 

Kryteria oceniania:

  • zgodność z tematyką
  • estetyka pracy
  • oryginalność

 

Serdecznie zachęcam do udziału w konkursie. Stwórzcie swój niepowtarzalny, oryginalny wachlarz.

 

Organizator: Małgorzata Jaroszyk

 

 

 

 

 

 

Organizatorem konkursu są nauczyciele bibliotekarze we współpracy z wychowawcami klas II i III

Cele konkursu:

  • prezentacja i promowanie młodych talentów,
  • rozwijanie zdolności recytatorskich,
  • popularyzacja piękna i kultury języka polskiego,
  • odkrywanie i rozwijanie uzdolnień artystycznych wśród uczniów.

Zasady uczestnictwa:

  • konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas II i III,
  • konkurs będzie miał formę prezentacji dowolnego utworu poetyckiego.

Przebieg konkursu:

Termin:   25 marca na 4 godzinie lekcyjnej w bibliotece

 

Kryteria oceny:

Komisja dokona oceny wg następujących kryteriów: 

  • dobór tekstu i jego pamięciowe opanowanie,
  • interpretacja tekstu,
  • ogólny wyraz artystyczny (intonacja, uzasadniony gest sceniczny, element ruchu,).

Nagrody dla laureatów:

Laureaci  I, II i III miejsca otrzymają nagrody rzeczowe oraz dyplomy.

                

Zachęcamy  do udziału w konkursie!

                                                                                                    Organizatorzy

Klasy 1-4

Klasy 5-8

Załączniki