- Szczegóły
- Artur Makowski
- Kategoria: świetlica
- Odsłony: 6
Każdego dnia jesteśmy otoczeni muzyką. Ona budzi nas rano, towarzyszy podczas zabawy, pomaga nam się uczyć, a czasem nawet usypia. Muzyka jest jak magiczny język, który rozumie każdy na całym świecie, niezależnie od wieku czy pochodzenia.
10 czerwca w świetlicy szkolnej obchodziliśmy Dzień Muzyki. Tego dnia zastanawialiśmy się nad tym, jakie znaczenie mają dla nas dźwięki instrumentów i głosy światowych wokalistów. Co daje słuchanie muzyki? Muzyka towarzyszy nam na każdym kroku, zatem łatwo jest dzięki niej nastroić się na pewne działania. Słuchanie muzyki pozwala nam przede wszystkim modulować nastrój i tworzyć odpowiednią atmosferę do sytuacji. Wpływ muzyki na mózg człowieka ma zatem kolosalne znaczenie. Odpowiednie wykorzystanie tych zależności może nam pomóc w wielu życiowych sytuacjach.
Na zajęciach świetlicowych dzieci miały okazję zapoznać się z podziałem instrumentów na perkusyjne, strunowe i dęte. Uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych, w zabawach w „echo”, z chustą Klanza. Wzięły udział w zagadkach muzycznych i kalamburach na rozpoznawanie instrumentów i liczenie dźwięków. Ponadto wykonały instrumentacją utworu „Dla Elizy” L. van Betthovena oraz „Walc” F. Chopina. Wiele radości przyniosły uczniom rytmiczne zabawy z wykorzystaniem body percussion. Na zakończenie dzieci otrzymały różne instrumenty do pokolorowania oraz słuchały utworów znanych wokalistów.
Muzyka czeka by ją odkrywać, każda nuta opowiada swoją historię, więc bawmy się i dostrzegajmy piękno otaczających dźwięków każdego cudownego dnia.
- Jaroszyk, K. Gról
- Szczegóły
- Artur Makowski
- Kategoria: świetlica
- Odsłony: 97
22 kwietnia przypada Światowy Dzień Ziemi, z uwagi na przerwę świąteczną, dzieci ze świetlicy obchodziły go dzień później.
Ziemia to nasza planeta, jedyny dom, w którym możemy mieszkać, dlatego powinniśmy o nią dbać i się o nią troszczyć.
Dzień Ziemi jest obchodzony co roku w tym samym dniu, a po raz pierwszy miał miejsce w 1970 roku. W 2009 roku ONZ nadało temu dniu rangę Międzynarodowego Dnia Matki Ziemi. Jego celem jest promocja ekologicznej świadomości oraz zachęcanie do praktyk proekologicznych. Szkoła również zachęca do takich zachowań, dlatego dzieci ze świetlicy szkolnej pomogły zebrać śmieci na terenie naszej szkoły oraz chętni uczniowie wzięli udział w konkursie plastycznym ukazującym, jak możemy pomóc naszej planecie. Z zebranych prac powstała gazetka, która będzie nam przypominać, że to my jesteśmy odpowiedzialni za naszą Ziemię, a podejmując odpowiednie działania możemy jej pomagać, a nie szkodzić. Doceniamy wkład naszych uczniów i udział w konkursie, w którym I miejsce zajęła Hanna Zużewicz z kl. 3b, II miejsce Gabrysia Kuczer z kl. 2a, a III – Olga Arkuszewska z kl. 2b. Na zajęciach świetlicowych odbyła się też pogadanka o ochronie środowiska połączona z filmikiem edukacyjnym.
Choć potrzebne są nam zorganizowane i skoordynowane działania globalne w zakresie ochrony środowiska, to każdy z nas może swoimi decyzjami i wyborami wpłynąć na poprawę jakości środowiska. Jak tego dokonać? Oto przykłady działań ekologicznych, które mogą mieć pozytywne skutki dla naszej planety.
- Segreguj odpady
- Oszczędzaj wodę i prąd
- Interesuj się eko wydarzeniami
- Naprawiaj uszkodzone sprzęty elektroniczne
- Korzystaj z ekologicznych środków transportu
- Nie pal w piecu śmieciami
- Staraj się nie kupować ciągle nowych ubrań, tylko daj starym drugie życie
- Stosuj torby wielokrotnego użytku
- Wrzucaj śmieci do kosza, a nie obok.
- Szczegóły
- Artur Makowski
- Kategoria: świetlica
- Odsłony: 112
Cały czas, w czwartkowe poranki dla chętnych dzieci ze świetlicy szkolnej odbywają się zajęcia: Poranki z uważnością, które zostały wprowadzone od października w ramach innowacji.
Uczniowie poznają na nich rożne techniki ćwiczące uważność np. ćwiczenia oddechowe ze świeczkami czy olejkami eterycznymi. Dzieci w trakcie spotkań pracują także z kartami mindfulness "Magiczna chwila", a także uczą się skanować swoje ciała. Ćwicząc "uważność na wesoło", wykonują gimnastykę w ruchu np. ze sznurkiem, dzwonkami. Dużą rolę podczas zajęć odgrywają również ćwiczenia integracyjne np. z kartonami i piłeczką, które dla udanego zadania wymagają współpracy grupowej. Jednym z zadań jest też uważne słuchanie, które wymaga skupienia oraz wizualizacje. W czasie spotkań prowadzone są rozmowy na temat przeżyć poszczególnych uczniów, wpływu wyciszenia i koncentracji na funkcjonowanie człowieka oraz umiejętności regulacji swoich emocji.
Mamy nadzieję, że taka forma zajęć jest atrakcyjna, a przede wszystkim pomocna dla uczniów.
- Donderowicz, K.Gról
- Szczegóły
- Artur Makowski
- Kategoria: świetlica
- Odsłony: 157
Zajęcia pod takim tytułem zorganizowano dla dzieci ze świetlicy szkolnej.
Na początku spotkania uczestnicy wymieniali zawody, które wykonują ich rodzice i te które sobie wymarzyli. Dzieci chętnie dzieliły się swoimi wyborami, wymieniając rożne profesje, którymi chcieliby zająć się w przyszłości. Następnie, panie bibliotekarki odczytywały wiersze o ciekawych zawodach, uwzględniając życzenia dzieci. Na koniec uczniowie wybrali sobie na ten temat kolorowanki. Zajęcia te wpisują się w preorientację zawodową realizowaną w szkole i uświadamiają dzieciom istnienie różnorodnych zawodów nie tylko tak popularnych jak strażak, policjant, nauczyciel czy modelka.
- Szczegóły
- Artur Makowski
- Kategoria: świetlica
- Odsłony: 166
Od kilku lat w naszej szkolnej świetlicy obchodzimy Dzień Kota. Dzieci bardzo lubią te obchody, ponieważ mogą się podzielić doświadczeniami w opiece nad swoim pupilem. Uczniowie uczestniczą też w rozmaitych zajęciach związanych z kotami. Robią kocią gimnastykę – kocie grzbiety, bawią w kotka i myszkę, śpiewają piosenki, oglądają bajki, w których głównym bohaterem jest oczywiście kot oraz rozwiązują kocie zagadki matematyczne . Nie może również zabraknąć zajęć plastycznych, w wyniku których powstaje wiele ciekawych prac, które zdobią naszą świetlicową gazetkę. Jest to również czas na przekazanie wiedzy na temat tych zwierząt, ich zwyczajów i potrzeb.