Podczas kółka fotograficzno-prasowego korzystamy ze sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Dzięki nowoczesnym technologiom oraz narzędziom AI przenieśliśmy się w świat fantazji, gdzie tworzyliśmy niezwykłe wizje naszej szkoły w fantastycznej odsłonie. Zdjęcia, które wykonaliśmy, zostały poddane kreatywnej obróbce, co pozwoliło nam spojrzeć na codzienność w zupełnie nowy sposób. To wyjątkowe doświadczenie rozwinęło naszą wyobraźnię i pozwoliło odkryć nowe możliwości fotografii!

A tymczasem na kółku technicznym zrobiło się pankejkowo. Uczniowie postanowili dobrze zjeść dlatego wpadli na pomysł aby na zajęciach upiec pankejki. Najpierw musieli zapoznać się z przepisem a następnie zorganizować produkty. Do pomocy została poproszona pani Kasia, która mimo soich obowiązków z chęcią nam pomogła. Dziękujemy jej serdecznie za przygotowanie ciasta . Dalej to już jakoś poszło pod okiem nauczyciela uczniowie samodzielnie smażyli pankejki a potem… po dodaniu dodatków każdy się zajadał się ze smakiem i tu ponownie dziękujemy nieocenionej pani Kasi, która przyniosła dla nas własnoręcznie zrobione powidła. Zresztą sami zobaczcie na zdjęcia. Jak się chce to można.

Przepis na pankejki:

  • 1 jajko

  • szklanka mleka – ok. 220 ml

  • 2 łyżki masła (roztopionego) lub oleju – 30 g

  • 180 g mąki pszennej

  • 1,5 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia

  • 2 łyżki cukru – ok. 30 g

 

Do miski wbijamy jajko (1 duża sztuka), a także dodajemy mleko (niepełna szklanka, 220 ml) i roztopione masło (2 łyżki, można ewentualnie zastąpić olejem). Miksujemy na małych obrotach miksera przez kilka sekund tylko do połączenia się składników. Następnie dodajemy mąkę pszenną (180 g, np. mąki tortowej), cukier (2 łyżki) oraz proszek do pieczenia (półtorej płaskiej łyżeczki). 

 

Wymieszaj wszystkie składniki za pomocą trzepaczki (lub zmiksuj tylko do połączenia się składników) i odstaw masę na 3-5 minut. Masa powinna uzyskać konsystencję śmietany.  

 

Na rozgrzaną patelnię z powierzchnią nieprzywierającą wlewamy odrobinę oleju. Nakładamy łyżkę ciasta, lekko rozsmarujemy w kształt koła. Smażymy na bardzo małym ogniu z obu stron na rumiany kolor (wtedy placuszki mają czas na podrośnięcie na patelni i wychodzą bardzo puszyste). Podajemy z ulubionymi dodatkami – ja proponuję serek homogenizowany waniliowy i świeże owoce jak borówki i maliny. Smacznego!

AM.

Postanowiliśmy na kółku technicznym sprawdzić czy da się wydrukować na drukarkach 3D działający gwizdek. Pierwszy prototyp okazał się porażką za to drugie podejście było sukcesem. Gwizdek działa a w dodatku posiada odkręcany bok, dzięki czemu możemy włożyć do środka kuleczkę co da efekt gwizdka sędziowskiego. Jest radość kiedy coś wychodzi.

AM

Ostatnio w naszej szkole była wystawa żółwi. Do kolekcji liczącej 628 egzemplarzy dołączył jeszcze jeden. Uczniowie kółka technicznego na szkolnych drukarkach wydrukowali 629 żółwia. Oto wynik druku 3D.

AM

I oto jest, po wielu godzinach pracy udało nam się dokończyć budowę domku dla jeża. Prace wykonywane były na kółku technicznym, gdzie korzystaliśmy z narzędzi zakupionych w ramach programu Laboratoria przyszłości. Planujemy postawić domek przy Ekopracowni i dobrze ukryć w choinkach aby jeże nie były niepokojone przez inne zwierzęta.