Ekopracownia wzbogaciła się o domki dla owadów i domek dla jeży. W znalezieniu odpowiedniego stanowiska i zamontowaniu domków pomagali: pan Henryk, uczniowie
z kółka konstrukcyjno-technicznego oraz dzieci ze świetlicy.

W maju i czerwcu lekcje przyrody w klasach czwartych realizowane były "pod chmurką". Uczniowie, jak tylko dopisała pogoda, rysowali szkic terenu, poznawali mapę i środowisko najbliższego otoczenia korzystając z dobrodziejstw Ekopracowni.

„EKOPRACOWNIA” stała się symbolem zaangażowania społeczności szkolnej w ochronę środowiska i edukację ekologiczną. Dziś po raz kolejny uczniowie, wzięli udział w akcji wysiewania nasion w naszym przyszkolnym „ogródku” oraz zrobili rozsady wcześniej wysianych nasion papryki i aksamitek.
Wysiewanie nasion nie tylko przyczynia się do ochrony środowiska poprzez zwiększenie ilości zieleni, ale także stanowi znakomitą lekcję życia dla młodych umysłów. To także szansa na pogłębienie wiedzy na temat roślin i ich cyklu życiowego. Dzieci miały okazję dowiedzieć się, jakie warunki są niezbędne do wzrostu roślin, jak dbać o nie i jakie korzyści dla środowiska przynosi posiadanie własnego ogrodu, czy nawet małego kawałka zieleni na balkonie lub parapecie.
Teraz nadszedł czas, aby dzieci zajęły się pielęgnacją roślin. Nie mogą się także doczekać, aby zobaczyć,  jakie plony w postaci pięknych kwiatów i zdrowych warzyw, przyniosą ich wysiłki.

Uczniowie klas 1-3 w ramach projektu „Ekopracownia” zajęli się hodowlą kiełków. Dzięki swojej pracowitości i systematyczności w opiekowaniu się nimi, wyhodowali piękne rośliny. Dzieci dowiedziały się również, jak bogate są one w różnego rodzaju źródła witamin i minerałów, dlatego warto dodawać je do codziennych posiłków.
Kiełki rzodkiewki, wspomagają trawienie, poprawiają metabolizm i oczyszczają krew.
Kiełki soczewicy zawierają witaminy z grupy B i aminokwasy. Oprócz tego zawierają duże ilości wapnia, cynku, żelaza, potasu, magnezu oraz fosforu. Są doskonałym źródłem witaminy C. Skutecznie przeciwdziałają zakażeniom wirusowym i mają działanie przeciwnowotworowe.
Uczniowie postanowili przygotować pyszne i zdrowe kanapki z twarożkiem oraz z wyhodowanymi przez siebie kiełkami, które ku zdziwieniu niektórych, były bardzo smaczne.
Chcielibyśmy zachęcić wszystkich do podejmowania tego typu wyzwań. Satysfakcja gwarantowana!

W ramach projektu „Ekopracownia” w pierwszym semestrze bieżącego roku szkolnego realizowano działania, które były związane z edukacją ekologiczną.

- Światowy Dzień Jabłka - świadomość znaczenia odpowiedniej diety dla utrzymania zdrowia.

- Czytamy razem - lekturki spod chmurki. Czytanie ,,Plastusiowego Pamiętnika.”

- Recykling-szycie i ozdabianie dyni.

- Co i jak oszczędzać? - właściwe zachowania dotyczące ograniczenia wytwarzania odpadów, poszanowania wody i energii elektrycznej. Rozpoznawanie pojemników na odpady.

- Wpływ działalności człowieka na krajobraz - dbałość o rośliny doniczkowe - obowiązki ,,dyżurnego od kwiatów.”

- Sposoby przechowywania żywności, sposoby konserwowania podanych produktów. Świadomość znaczenia odpowiedniej diety dla utrzymania zdrowia.

- Frotaż liści. Układanie kompozycji z wyciętych, odkalkowanych liści.

- Malowanie jesiennego drzewa, obserwowanego przez okno.

- Zdrowy styl życia - przygotowanie soków owocowo-warzywnych.

- Obserwacja jesiennych drzew i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.

- Recykling - nauka wytwarzania papierowej wikliny – serduszka.

- Pierwszy śnieg - wykonanie figur i stworków ze śniegu w ekopracowni.

- Dzień jeża - wygląd, zachowanie i zwyczaje jeży.

- Zdrowy styl życia ,,Nie pal przy mnie, proszę”.

- Utrwalenie wiedzy dotyczącej segregacji odpadów - zapoznanie z instrukcjami segregacji do nowych, klasowych pojemników.

- Dzień Zdrowego Śniadania.

- Zbieranie liści i materiałów ekologicznych do prac (np. zielników) na terenie szkoły.

- Recykling - kalendarz adwentowy z rolek po papierze toaletowym.

- Segregacja śmieci – recykling - wykonanie: lampionów i kul śnieżnych.

- Wpływ działalności człowieka na krajobraz - segregacja śmieci.

- Czytamy razem - lekturki spod chmurki.

- Hodowla kiełków w pojemnikach i kiełkownikach. Konsumpcja kanapek z wykorzystaniem wyhodowanych kiełków - poznanie nowych smaków.

- Zdrowy styl życia - wzmacnianie odporności uczniów - zabawy na śniegu.

- Wykorzystanie zebranych elementów przyrodniczych z terenu szkoły do prac plastycznych.

- Zbieranie igliwia, gałązek i szyszek z terenu szkoły w celu wykorzystania do stroików świątecznych.

- Poznawanie przyrody i obserwacje przyrodnicze.

- Wyznaczanie kierunków geograficznych.

- Obserwacje składników pogody.

- Wpływ działalności człowieka na krajobraz – segregacja śmieci.

- Integracja zimowa – zabawy na śniegu.

- Zbiórka elektrośmieci i baterii w ramach akcji „Moje miasto bez elektrośmieci”.

Ponadto postawiono altanę, w której będą odbywały się zajęcia dydaktyczne i spotkania integracyjne. Przygotowano ławy ze stołami, ławki, drewnianą tablicę, drewniane donice do nasadzeń, inspekt, pojemniki na deszczówkę i inne rzeczy niezbędne do utworzenia punktu dydaktycznego „pod chmurką”. W salach lekcyjnych i na zewnątrz budynku ustawiono kosze do segregacji odpadów.

Dużo zrobiliśmy, ale wiele „wyzwań” jeszcze przed nami. Zapraszamy do odwiedzania strony internetowej szkoły oraz szkolnego Facebooka - zakładka „Ekopracownia”.

MB 😊