W dniu 20 marca br. wśród uczniów klas pierwszych został przeprowadzony konkurs kaligraficzny w ramach innowacji pedagogicznej „Małe rączki, wielkie możliwości”. Celem konkursu było rozwijanie umiejętności estetycznego pisania oraz promowanie dbałości o kształt liter.

Prace uczniów zostały ocenione przez jury, a 15 kwietnia ogłoszono oficjalne wyniki.

I miejsce i tytuł Mistrza Kaligrafii zdobyli:

  • Hanna Wieczorek – klasa 1a
  • Jeremiasz Zbiński – klasa 1b
  • Alicja Furman – klasa 1c

II miejsce zajęli:

  • Inga Kledzik – klasa 1a
  • Antoni Gazecki – klasa 1b
  • Zofia Meres – klasa 1c

III miejsce przyznano:

  • Antonina Bucka – klasa 1a
  • Małgorzata Zagozda – klasa 1b
  • Nina Srebna – klasa 1c

Gratulujemy wszystkim nagrodzonym uczniom oraz dziękujemy za udział w konkursie.

 

 

Dziś uczniowie klas 1–3 z zapałem rozpoczęli prace w przyszkolnym ogródku. W promieniach wiosennego słońca dzieci sadziły pierwsze rośliny – aksamitki, znane również jako "turki", oraz kolorowe bratki.

Aksamitki to rośliny z rodziny astrowatych, od lat chętnie sadzone w ogrodach i na działkach. Ich intensywnie żółte, pomarańczowe i czerwone kwiaty nie tylko pięknie zdobią grządki, ale również odstraszają niektóre szkodniki, dzięki czemu są cenione przez ogrodników. Bratki natomiast, ze swoimi delikatnymi płatkami w różnorodnych barwach, wprowadziły do ogródka prawdziwie bajkowy nastrój.

Dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w całym procesie – od przygotowania grządek po podlewanie posadzonych kwiatów. To nie tylko świetna zabawa, ale też nauka odpowiedzialności i troski o przyrodę.

To dopiero początek sezonu ogrodniczego – przed młodymi ogrodnikami jeszcze wiele pracy, ale i radości z obserwowania, jak rosną ich rośliny.

 

 


Uczniowie klas piątych gorąco byli zachęcani do wzięcia udziału w szkolnym etapie konkursu pt. „Palić, nie palić – oto jest pytanie?” organizowanym przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Chodzieży. Tegoroczne zadanie konkursowe polegało na wykonaniu plakatu na temat szkodliwości palenia tytoniu i uzależnienia od nikotyny.

Etap szkolny konkursu zwyciężyła Maria Górzna z kl. 5b i to jej praca przeszła do etapu powiatowego. Zwyciężczyni, jak i pozostałym uczniom, którzy wzięli udział w konkursie serdecznie dziękujemy i trzymamy kciuki za Marysię.

Ponadto w ramach działań profilaktyczno-wychowawczych odbył się cykl lekcji w klasach trzecich pt. „Nie pal przy mnie proszę”, natomiast w kl. 7 i 8 odbywają się spotkania pt. „Nikotyna-legalny narkotyk”.

Głównym założeniem tych corocznych zajęć jest zmniejszenie narażenia dzieci na bierne palenie tytoniu oraz uświadomienie dzieciom i młodzieży, że palenie tytoniu jest bardzo szkodliwe dla zdrowia.

 

Uczniowie klas pierwszych we wtorek, 8 kwietnia przystąpili do realizacji kolejnego zadania w ramach całorocznego projektu „O krok do Korei”. Tyma razem ogłoszony został konkurs na „Tradycyjny koreański wachlarz”. Zanim uczniowie przystąpili do wykonywania pracy wpierw dowiedzieli się, że w Korei tradycyjny taniec z wachlarzami nazywa się Buchaechum, który rozwinął się poprzez połączenie tańca szamańskiego oraz tradycyjnego dworskiego tańca z czasów dynastii Joseon. Od samego początku wachlarz był symbolem godności. Tancerki wykonujące Buchaechum ubrane są w tradycyjne stroje – hanboki – i za pomocą trzymanych w dłoniach, efektownych wachlarzy wykonują figury inspirowane elementami natury, na przykład kwiatami, motylami lub falami. Oprócz obejrzenia tańca, pierwszoklasiści mogli posłuchać tradycyjnej pieśni ludowej „Arirang”, która często uważana jest za nieoficjalny hymn Korei i została wpisana na listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO. Sztuka Korei jest dla nas kompletnie innym światem, bajkowym, fantastycznym i przede wszystkim bardzo fascynującym. Głównie, dlatego, że to świat nieznany i nieodgadniony. Uczniowie zachęceni do udziału w konkursie z pewnością wykonają niesamowite, atrakcyjne prace tego im z całego serca życzę i do końca kwietnia czekam na wasze dzieła. Powodzenia!

Małgorzata Jaroszyk

 

 

Czy są wśród nas jacyś miłośnicy klocków LEGO? Wielu! Pięcioro uczniów (Matylda Kostecka, klasa 2a, Tomasz Borowczak, klasa 4a, Bartosz Wojtkowski, klasa 5a, Ines Kobus, klasa 8b, Agata Wojtkowska, klasa 8b) zdecydowało się podzielić swoją kolorową pasją, tworząc wystawę na głównym korytarzu szkolnym. Klocki LEGO są dla nich metodą na relaks i naukę cierpliwości, ale też sposobem na poznawanie świata i kreatywność. Cieszymy się, że mogliśmy obejrzeć przynajmniej część tych niesamowitych kolekcji.

A czy wiecie, od jakiego zwrotu pochodzi nazwa najsławniejszych klocków na świecie? Od duńskich słów „leg godt", co oznacza „baw się dobrze". Wszystkim fanom LEGO życzymy zatem wspaniałej zabawy!

JD, DD