Poszukiwanie zajączka i malowanie na folii to aktywności organizowane w klasach 1 – 3 z okazji Wielkanocy. Dzieci uwielbiają szukać kolorowych jajek i słodkich prezentów, a także wyrażać swoją kreatywność poprzez malowanie na folii, tworząc unikalne wielkanocne dzieła sztuki. Uczniowie ze świetlicy szkolnej również tworzyli ciekawe pisanki, ale wykorzystali do tego styropianowe jajeczka oraz przeróżne kamyczki.
Te zabawy nie tylko dostarczają radości, ale także uczą dzieci współpracy, cierpliwości i rozwijają ich zdolności manualne.

Mając na uwadze naszych najstarszych uczniów z klas ósmych oraz ten istotny dla nich czas zbliżających się postępowań rekrutacyjnych w szkołach ponadpodstawowych, w marcu odbył się szereg spotkań z przedstawicielami: TEB EDUKACJA i Centrum Kształcenia „NAUKA” z Piły, Zespołu Szkół im. Józefa Wybickiego w Ratajach oraz Cechu Rzemiosł Różnych w Chodzieży. Staramy się, aby nasi uczniowie mogli zapoznać się z jak najszerszą ofertą szkół ponadpodstawowych, pomagamy w dotarciu do potrzebnych dla nich informacji i terminów rekrutacji. Mamy nadzieję, że wszelkie wątpliwości w wyborze dalszej drogi edukacyjnej rozwieją Powiatowe Targi Edukacyjne, w których nasi uczniowie będą uczestniczyć już 12 kwietnia.

Uczniowie przed świętami angażują się do wielu kreatywnych aktywności, które nie tylko rozwijają ich zdolności manualne, ale również wprowadzają w atmosferę świąt.
Zajmują się między innymi zdobieniem jajek, różnymi technikami, tworzeniem ozdób wielkanocnych oraz sianiem rzeżuchy jako symbolu wiosny i odrodzenia.
W imieniu klas 1 – 3 życzymy Wszystkim Wesołych i Radosnych Świąt!

Na znak solidaryzowania się z chorymi na Zespół Downa, społeczność szkolna SP3 - w pierwszy Dzień Wiosny przyszła do szkoły w dwóch różnych, kolorowych skarpetkach. Samorząd Szkolny pod patronatem Młodzieżowej Rady Miejskiej w Chodzieży zorganizował zbiórkę skarpetek dla dzieci z Domu Dziecka w Studźcach i pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej w Chodzieży. Udało nam się zebrać naprawdę sporą ilość darów.  W pierwszy Dzień Wiosny – 21 marca obchodzimy, bowiem Światowy Dzień Zespołu Downa, święto ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa.

Klasy 1-3 w ramach zajęć plastycznych zrobiły swoje, papierowe skarpetki, które ozdobiły główny hol szkoły. Jak na wiosnę przystało było wesoło i kolorowo. Osoby, które najbardziej wiosennie przyszły ubrane do szkoły, dostały w nagrodę od przedstawicieli SU - Prince Polo. Rada Rodziców również przygotowała niespodziankę dla wszystkich uczniów, którą był wiosenny pokaz mody, za który serdecznie dziękujemy. A my życzymy wszystkim, by dobre myśli, nadzieja i wiara w siebie pomogły nam rozkwitnąć tej wiosny…

Samorząd Uczniowski SP3

 

Pierwszy dzień wiosny w klasach 1 okazał się nie tylko pełen radości i entuzjazmu, ale także fascynujących doświadczeń z zakresu fizyki, które zainspirowały najmłodszych uczniów do zgłębiania tajemnic otaczającego nas świata.  Zaprosiliśmy p.Justynę Przybylak – nauczyciela fizyki,aby w fachowy sposób, poprzez zabawę wprowadziła dzieci w świat nauki.                                                                                      Oto kilka przykładów ciekawych doświadczeń które przeprowadziliśmy w naszej klasie:Malowanie na mleku: Uczniowie mieli okazję zobaczyć, jak za pomocą kilku kropli farb na powierzchni mleka powstają fascynujące wzory. Oberwaliśmy, jak kolory rozpływają się, mieszając ze sobą. Następnie namaczaliśmy patyczek w płynie do mycia naczyń i delikatnie dotykaliśmy powierzchni zabarwionego mleka. Pod wpływem płynu i zmiany napięcia powierzchniowego, kolory zaczęły samoistnie „wirować” i mieszać się, tworzą wspaniałe widowisko.Tęcza na talerzu:Na talerza układaliśmy cukierki w kształcie okręgu lub innego wzoru, następnie wlewaliśmy powoli na środek talerza wodę i oberwaliśmy, co się dzieje. Cukierki puszczał barwnik w bardzo efektowny sposób i już po kilku sekundach zabarwiły wodę.Eksperyment jest ciekawym wstępem do rozmowy na temat barwienia, mieszania kolorów. W czasie eksperymentu została zwrócona uwaga na temat barwników, które rozpuszczają się w naszym organizmie po ich zjedzeniu. Ilość barwnika w cukierkach zachwyciła dzieci, ale jednocześnie pokazała, jak wiele sztucznych i niezdrowych składników zawierają słodycze. Był jeszcze gazowy balon, poduszkowiec, pieprz na wodzie, wędrująca woda, rakieta- zjawisko odrzutu, lampa lawa. Doświadczenia pozwoliło zrozumieć zasady termodynamiki i reakcji chemicznych.Dzięki tym fascynującym doświadczeniom, dzieci nie tylko uczyły się zasad fizyki, ale także rozwijają swoje umiejętności obserwacyjne, logiczne myślenie oraz kreatywność. To wyjątkowe doświadczenia, które pobudzają ciekawość i pasję naukową już od najmłodszych lat. Dziękuję pani Justynie za poświęcony czas na spotkanie z dziećmi klas 1.