Tymi słowami pani dyrektor Iwona Petrykowska rozpoczęła w piątek, 31 maja, uroczystość otwarcia naszej szkolnej Ekopracowni, która powstała dzięki dofinansowaniu
z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu
w ramach „Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej”.
            Pani dyrektor podziękowała wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego miejsca: panu Jackowi Gurszowi, Burmistrzowi Miasta Chodzieży za wsparcie finansowe,  pani Renacie Zielińskiej za wsparcie organizacyjne na etapie pisania projektu, pani Dorocie Bobowicz ze Szkółki ABC Zieleni za rośliny, zaangażowanym w projekt nauczycielom, uczniom, pracownikom szkoły oraz rodzicom za ich ogromny wkład pracy, entuzjazm i kreatywność.
            Uroczystość była zwieńczeniem tego, co działo się w szkole od miesięcy, a zaangażowanie nauczycieli, uczniów, pracowników szkoły w realizację zadań dowodzi, jak bardzo ważne jest dla nas rozwijanie świadomości o ochronie środowiska i edukacji ekologicznej.  O tym, co działo się  w Zielonym Zakątku Chodzieskiej Trójki informowaliśmy na naszej stronie internetowej i szkolnym Facebooku w zakładce Ekopracownia. Wyzwań było wiele, a rezultat imponujący. Udało się!
            Po oficjalnym rozpoczęciu, przecięciu wstęgi, przyszedł czas na zabawę. Atrakcji nie brakowało – tańce, wspólne malowanie, tworzenie papieru, origami, budowanie domków dla owadów, wspólne sadzenie roślin, konkurs wiedzy pożarniczej, czy nasze rady na odpady, gdzie uczniowie mogli wykazać się umiejętnością segregowania śmieci oraz pomysłowością jako kreatorzy mody lub inżynierowie przyszłości. Nauczyciele wychowania fizycznego w ramach projektu Trzymaj Formę, przeprowadzili turniej piłki nożnej, piłki siatkowej, konkurencje indywidualne. Był quiz o wpływie aktywności fizycznej na organizm człowieka i konkurs na spalanie kalorii. Bardzo ciekawe stanowiska przygotowały chodzieskie wodociągi i Towarzystwo Miłośników Ziemi Chodzieskiej. Rada Rodziców zaprosiła uczniów na poczęstunek. Pogoda dopisała.

            Ekopracownia to „perełka”, która doda naszej szkole jeszcze więcej blasku. Udało się nam stworzyć  przestrzeń, gdzie edukacja spotyka się z naturą, a nauka staje się prawdziwą przygodą. Mamy miejsce, gdzie możemy uczyć się w otoczeniu przyrody, obserwować ją, dbać o nią. Jesteśmy  przekonani, że  uczniowie wyniosą z Ekopracowni  nie tylko wiedzę, ale i głęboką miłość do przyrody oraz poczucie odpowiedzialności za przyszłość naszej planety.

            Najlepszym dowodem niezwykłości tego dnia niech będzie zamieszczona poniżej fotorelacja.

JR i MB

 

W środę 29 maja w naszej szkole odbyły się kolejne warsztaty w ramach realizowanej innowacji pt. „Sportowe środy dla zdrowia i urody – zmagania nie tylko lekkoatletyczne”. Formuła sportowych warsztatów, w których udział będą brali uczniowie SP3 oraz zaproszeni goście z różnych dyscyplin sportu to pomysł nauczycieli wychowania fizycznego oraz Dyrekcji Szkoły na popularyzację aktywnych form spędzania wolnego czasu. Maj to świetny okres dla lekkoatletyki, zatem na bieżni pojawili się najszybsi uczniowie z naszej szkoły oraz Trener lekkoatletyki pan Jarosław Chwałek. Najpierw rozgrzewka, a przy jej okazji kilka pytań z zakresu dyscyplin lekkoatletycznych. Następnie pod okiem Trenera uczniowie uczyli się ustawiać bloki startowe, a później realizowali ćwiczenia nauczające startu niskiego. Kolejnym zadaniem była nauka przekazywania pałeczki sztafetowej, która została zastosowana w praktyce. Na końcu warsztatów, w formie podsumowania, rozegrany został wyścig w biegu sztafetowym 4x200m. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za aktywny udział i życzymy wielu sukcesów sportowych.

 

Krzysztof Piterek

29 maja uczniowie klasy 7c, 8a oraz dwóch uczniów 6b pojechali na szkolną wycieczkę do Wrocławia. Uczestnikom nie zabrakło atrakcji: zwiedzili z przewodnikiem Stadion Tarczyński Arena, przenieśli się w świat LEGO spacerując po największej
w Europie ekspozycji z klocków (mogli też tworzyć własne budowle), a z położonego blisko 200 metrów na ziemią przeszklonego tarasu podziwiali zachodnią i północną część Wrocławia.

Dnia 22 maja uczniowie klas 1-3 mieli okazję uczestniczyć w spektaklu teatralnym pt. „Baśniowe granie”, który poruszał ważny temat współczesnych zagrożeń związanych z nadmiernym korzystaniem z gier komputerowych. Przedstawienie zostało zorganizowane w Chodzieskim Domu Kultury i przyciągnęło uwagę zarówno dzieci, jak i nauczycieli.
„Baśniowe granie”, to historia opowiadająca o dwójce dzieci, które zafascynowane światem gier komputerowych, zaczynają zaniedbywać swoje codzienne obowiązki oraz pasje. Spędzają całe dni przed ekranami, zapominając o swoich talentach i zainteresowaniach, takich jak: taniec, gra na instrumentach czy sport. W magiczny sposób trafiają do baśniowej krainy, z której muszą za wszelką cenę się wydostać. Spotykają postacie z gier komputerowych, które uświadamiają im, jak wiele tracą, poświęcając cały swój czas wirtualnym rozrywkom.
W trakcie przedstawienia dzieci mogły zobaczyć, jak bohaterowie zmagają się z wyzwaniami, ucząc się na nowo doceniać rzeczywisty świat i rozwijać swoje pasje.
Kluczowym przesłaniem było uświadomienie najmłodszym, że warto równoważyć czas spędzany przy grach komputerowych z aktywnościami rozwijającymi ich talenty i zainteresowania.
Spektakl spotkał się z entuzjastycznym odbiorem. Dzięki niemu uczniowie mogli zastanowić się nad sposobem spędzania wolnego czasu i docenić wartość realnych, twórczych działań.

Dzisiaj w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Pszczoły, biorąc udział w zajęciach przygotowanych przez mistrzów pszczelarstwa. Dzięki specjalnie przygotowanemu i bezpiecznemu dla uczestników ulikowi dzieci mogły przyjrzeć się pszczołom i ich królowej. Uczniowie zdobyli cenną wiedzę na temat życia pszczół, ich roli w ekosystemie oraz znaczenia ich dla rolnictwa i środowiska naturalnego. Dowiedzieli się, jak wygląda struktura ula, jakie są etapy życia pszczół i jakie zadania pełnią poszczególni jego mieszkańcy. Warsztaty podkreśliły, jak ważna jest ochrona pszczół i innych zapylaczy dla zdrowia naszej planety. Uczniowie zrozumieli, jak działalność człowieka wpływa na populacje pszczół i co każdy z nas może zrobić, aby je chronić. Dzieci miały okazję zobaczyć z bliska prawdziwy ul i sprzęt pszczelarski, co pozwoliło im lepiej zrozumieć pracę pszczelarzy. Spotkanie obejmowały również praktyczne zajęcia, takie jak tworzenie własnych świec z wosku pszczelego, co dostarczyło wielu radości i satysfakcji z własnoręcznie wykonanych przedmiotów. Warsztaty wzbudziły zainteresowanie niektórych uczniów tematyką pszczelarstwa i przyrody. Być może dla niektórych z nich będzie to początek nowej pasji lub przyszłej ścieżki zawodowej związanej z ekologią czy rolnictwem. Uczniowie nauczyli się, jak ważna jest rola społeczności w ochronie środowiska i jakie działania możemy podejmować na co dzień, aby wspierać pszczoły. Uwrażliwiły także dzieci na kwestie ekologiczne i społeczne, kształtując ich odpowiedzialność za otaczający świat.                                       Warsztaty pszczelarskie były nie tylko pouczającym doświadczeniem, ale także wspaniałą przygodą, która na długo pozostanie w pamięci uczniów. Każdy uczestnik otrzymał na koniec spotkania słoiczek miodu i dyplom.

JW